TŪRISMA BIZNESS | Pētījumi & Statistika

Pētījums par alkohola iegādi: 49% svarīga cena, 21% - zīmols

Vairāk nekā puse aptaujāto (68%) norādījuši, ka, iegādājoties alkoholiskos dzērienus, būtiskākais ir garša un aromāts, 49% atzinuši, ka noteicošais ir cena, bet 21% atbildējis, ka svarīgākais ir lojalitāte zīmolam un visbiežāk izvēlas sev tuvus zīmolus, ko patērē jau ilgstoši, liecina AS “Aldaris” un pētījuma centra “Norstat Latvija” veiktā aptauja par dažādu dzērienu patēriņa tendencēm Latvijā. Vēl 15% aptaujāto atzinuši, ka svarīgākais kritērijs ir dzēriena sastāvs, proti, vai tajā izmantotas dabīgas un augstvērtīgas izejvielas. Aptaujas ietvaros respondenti varēja izvēlēties vairākus atbilžu variantus.

Pētījuma dati ļauj secināt, ka katrs desmitais patērētājs, kurš iegādājas alkoholu, izvēlas dzērienus ar zemu alkohola saturu. 1% aptaujā pievērš uzmanību tam, vai dzēriena iepakojums un ražošanas process ir ilgtspējīgs, bet vēl 4% atzinuši, ka izvēles izdarīšanā svarīgākais ir vizuālais noformējums, piemēram, etiķetes izskats.

“Esam gandarīti, ka pēdējos gados patērētāji kļūst aizvien izglītotāki, lūkojoties “tālāk par produktu” – meklējot pievienoto vērtību, interesējoties par to, cik ilgtspējīgs un videi draudzīgs ir ražošanas process utt. Gan aptaujas rezultāti, gan pārdošanas dati liecina, ka pieaug interese par produktiem ar zemu alkohola saturu vai par bezalkoholiskajiem dzērieniem,” stāsta AS “Aldaris” komunikācijas vadītājs Toms Kursītis.

“Bezalkoholiskais alus, kura popularitāte ir būtiski pieaugusi, ir alternatīva gadījumos, kad ir vēlme nobaudīt alu, bet dažādu iemeslu dēļ to nav iespējams izdarīt - darba laikā, braucot pie stūres u.c. Tā ir iespēja izbaudīt alus garšu bez alkohola lietošanas un nezaudējot koncentrēšanās spējas,” piebilst T.Kursītis.

Analizējot aptaujas atbildes, ko snieguši vīrieši un sievietes, iespējams secināt, ka sievietes biežāk izvēlas mazāk stiprus alkoholiskos dzērienus (13% sievietes un 7% vīrieši), savukārt, vīriešiem biežāk kā izšķirošs faktors kalpo cena (54% vīrieši un 45% sievietes). Arī zīmola atpazīstamība vīriešiem (22%) ir svarīgāka, nekā sievietēm (15%).

Raugoties uz pētījuma datiem reģionu griezumā, iespējams secināt, ka Pierīgā un Latgalē noteicošais izvēles kritērijs ir cena (attiecīgi – 52% un 54%), vienlaikus tieši Latgalē visvairāk respondentu norādījuši zīmola atpazīstamības nozīmi (21%). Dzērienus ar zemāku alkohola saturu visbiežāk meklē patērētāji no Kurzemes (16%), tieši Kurzemes respondenti pievērš arī liekāko uzmanību dzēriena sastāvam (16%).

Aptauja veikta 2023. gada jūnijā sadarbībā ar pētījumu centru “Norstat”. Tajā piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi izpētīt dažādu dzērienu patēriņa tendences Latvijā.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Tornī gleznu izstāde “Gaismas frekvences” Jelgavas reģionālais tūrisma centrs
No 23. aprīļa līdz 26. maijam Jelgavas Sv. Trīsvienības baznīcas torņa izstāžu zālē skatāma gleznu izstāde “Gaismas frekvences”. | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 22.04.2024 - 01.05.2024 Esi aicināts V.Plūdoņa muzejā Lejeniekos! Bauskas TIC
Lejenieku muzeja atvēršanas svētki jau 1.maijā! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 13.04.2024 - 30.04.2024 Gūsti pavasarīgu iedvesmu izstādēs Tukumā Tukuma TIC
Aprīlis uzņem apgriezienus. Mostas daba. Mostas krāsas. Atsprāgst pumpuri, un dzīvība zied. Ļauj iedvesmai ieplūst tevī caur mākslu Tukumā un | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 25.04.2024 - 04.05.2024 Pavasara stādu tirgus Šlokenbekas muižā Tukuma TIC
4. maijā plkst. 10.00–15.00 Šlokenbekas muižā Stādu, amatnieku un mājražotāju gadatirgus. | Skatīt vairāk
Uzņēmumi


1st-studio.com
,


Latvia Tours
,


Novatours
,


Restaurant Elefant
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.56616187sec.